Webbase belépés
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatásul közöljük, hogy saját hibánkon kívül eső okok miatt a mobiltelefonos elérhetőségeinken nem vagyunk elérhetőek. Kérjük, hogy hívja a  +36 1 283 0740 számunkat. Köszönjük a megértésüket! Üdvözlettel: Secret Control csapata

Interjú egy tavaly végzett belső trénerrel.

A COLIBRI ECOSCORE SYSTEM, EGY TAVALY VÉGZETT, BELSŐ TRÉNER SZEMÉVEL

Ügyfelünk, a Galambos Trans Kft. tavaly képzett Colibri-s belső trénerével beszélgettünk a munkakörében szerzett eddigi tapasztalatairól.

  1. Mióta vagy Colibri belső tréner a cégnél?
  • 2022-ben, húsvétot követően volt az oktatásom és azóta csinálom
  1. Tudnál mondani pár szót a szakmai múltadról?
  • 3 éve kerültem ide 0 km-es sofőrként és rövid, belföldi, illetve nemzetközi fuvarokat teljesítettem, nagyságrendileg 150.000 vezetett km van mögöttem. Korábban pedig kereskedelemben dolgoztam és a munkám részeként volt szerencsém számtalan emberrel együtt dolgozni.
  1. Hogyan fogadtad a felkérést erre a munkakörre?
  • Egyik nap felhívott a tulajdonos, hogy lenne egy ilyen lehetőség, ami kapcsán rám gondoltak. Mivel jó a kapcsolatom a kollégáimmal és korábban már foglalkoztam emberekkel, ezért természetesen igent mondtam.
  1. Miért fogadtad el a felkérést és mi volt a motivációd?
  • Láttam benne rációt és úgy éreztem, hogy ez valami olyan dolog, ami sokat hozhat a cégnek. Én magam sem hiszem, hogy korábban jól vezettem volna, engem nem tanított senki az ilyen jellegű vezetési stílusra és biztos voltam benne, hogy az én technikámon is lehet javítani. Hiánynak érzem ezt a fajta tréninget a piacon, ezért nagyon örültem a felkérésnek.
  1. Milyen aggodalmaid voltak, ha voltak egyáltalán a kezdetekben?
  • Az első gondolatom az volt, hogy nem egyformák a gépjárművek. Más a technológia pl. az Iveco-ban, Scania-ban...hogy fog ez így működni? Az emberekkel kapcsolatban nem volt aggodalmam, mert jó a kapcsolatom velük, fel sem merült bennem, hogy bármiféle atrocitás érhet a tréning kapcsán.
  1. Mit tanultál a belső tréneri képzésen?
  • Először is, megtanultam a helyes gépjárműhasználatot. Eddig ráhajoltunk a kormányra, majd rátapostunk a gázra, aztán a fékre, mintha egy személyautó lenne. Egyébként én magam is átlagos pontszámmal vezettem a járműveket a tréning előtt.

Mindezek mellett, megtanultam a hatékony kommunikáció technikáját és a pozitív információközlés módszerét, amivel a negatív hangvételű minősítés helyett, fejleszteni lehet a sofőröket. Ezáltal magam is egy masszív szemléletváltáson mentem keresztül, melynek hatékony és gördülékeny átadását is elsajátítottam.

  1. Hány sofőrt tréningeztél le eddig?
  • Eddig 15 fővel csináltuk végig a programot és kivétel nélkül mindannyian pozitív fejlődést mutattak és mutatnak azóta is. Nagyon jó élmény átélnem mindezt.
  1. Mennyire nehéz a tréningre kijelölt útszakasz?
  • Van benne minden, amire szükségünk van: emelkedő, lejtő, körforgalom, lámpás kereszteződés, VÉDA, vasúti átjáró, de nem gondolom kifejezetten nehéznek és azt se felejtsük el, hogy mindennap erre járunk, tehát jól ismerjük a terepet.
  1. Milyenek a tréning után elért eredmények?
  • Vannak kirívó értékek, de átlag 5 liter/100km fogyasztáscsökkenést bátran kijelenthetek a tréningkörön, a mindennapok során a munkakörökön ez nagyjából 1,5-2 l/100km, hosszútávon.

Ami ennél is látványosabb, az a fékhasználat. Brutális eltérések vannak az első és utolsó tréningkör között: átlag 2,5 km féktávból a tréning végére lesz 150-200 m. Mondanom sem kell, hogy ezek a számok magukért beszélnek.  Általános problémának gondolom, hogy a sofőrök legalább 60%-a nem ismeri a kipufogófék használatának módszerét, valaki azt sem tudja mi az, mások pedig csak szimplán nincsenek tisztában vele, hogy hogyan kell hatékonyan használni.

  1. Mi a véleményed a sofőrök tréning előtti vezetéstechnikai tudásáról?
  • 2 sofőr nagyon jól vezetett, de a 80%-uknál erős hiányosságokat fedeztem fel és ezeken a készségeken mindenképp fejleszteni kellett.
  1. Mennyire gondolod fenntarthatónak a megszerzett tudást?
  • Nézd, ez egy szemléletváltás, csak a sofőrökön múlik. A cég ösztönözni és honorálni fogja őket a jó teljesítmény alapján, de, ha agyban hozzászoknak, hogy így kell vezetni, akkor utána már minden mozdulat kézre áll és nem kell gondolkodni. A jó vezetési szokások rutinszerűvé és fenntarthatóvá válnak.
  1. Mennyire segíti a Colibri tréning szoftvere a munkádat?
  • Nagyban segíti, mert itt puszta számok vannak. Összetudjuk vetni az előtte-utána köröket és sokszor mi magunk is meglepődünk az eredményeken. Időben sokkal lassabbnak tűnik a jó kör, viszont a valóság mindig azonos, vagy szinte azonos. A szoftver a hitelességem egyik kulcsa. Ezzel tudom bizonyítani, hogy valóban mi a helyes, enélkül csak bemondás szintjén tudnék tréningezni, amit valószínűleg senki sem fogadna el.
  1. Mennyire vagy elégedett az eredményekkel?
  • Teljes mértékben elégedett vagyok. Én napi szinten nézem a sofőrök eredményeit és azt látom, hogy foglalkoznak vele, érdekli őket. Felhívnak, messenger-en írnak, kérdezik, mit mentem, küldjem át a fényképet stb. Szóval teljesen pozitív a hozzáállás és nekem ez egy nagyon kellemes csalódás, az eredmények pedig visszaigazolják a munkám eredményességét.
  1. Hogy érzed magad ebben a munkakörben?
  • Nagyon élvezem! Az emberek fejlődnek, a fogadtatás teljesen pozitív és nagyon örülök neki, hogy a munkámmal hatékonyan tudom segíteni a kollégáimat és a céget is.
  1. Elfogadják a sofőrök a képzés során kapott tanácsokat?
  • Maximálisan!
  1. Mire építed a sikereidet?
  • A személyes kapcsolatokra, a tréning szoftverre, a pozitív szemléletre és a támogató hozzáállásra.
  1. Utolsó kérdésként, véleményed szerint működik a Colibri üzemanyag-hatékonysági rendszer, illetve lehet az üzemanyag- és szerviz költségeken túl hosszú távon spórolni, vagy sem?
  • A válaszom egyértelműen igen és a rendszer is hozza az elvártakat. A számok mindent elárulnak.

Nagy Csaba

Colibri belső tréner

Galambos Trans Kft.