Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatásul közöljük, hogy saját hibánkon kívül eső okok miatt a mobiltelefonos elérhetőségeinken nem vagyunk elérhetőek. Kérjük, hogy hívja a +36 1 283 0740 számunkat. Köszönjük a megértésüket! Üdvözlettel: Secret Control csapata
A Colibri EcoScore System egyedülálló módon ötvözi a sofőrök vezetéstechnikai továbbképzését és a flottamenedzsmentet.
Használatával csökkennek a költségek, növekszik a hatékonyság és mindez az adatokra alapozva, mérhető módon valósul meg.
Felmérés, Tréning, Értékelés
A rendszer három pillére a felmérés, tréning, értékelés. Ez az ATM-modell. Mindhárom rész külön-külön rendkívül fontos szerepet tölt be a gépjárművezető készségeinek fejlesztésében, illetve a megszerzett készségek hosszú távon való fenntartásában.
Felmérés
(Assessment)
A járművekbe szerelt eszközök rögzítik a vezetési adatokat valós forgalomban. A Colibri szakértői mintegy 4000 km adat alapján elemzik a sofőr vezetési stílusát.
Tréning
(Training)
A fejlesztés gyakorlati, valós forgalomban történik. Tapasztalt tréner segíti a sofőrt egy kijelölt útvonalon, visszajelzésekkel és összehasonlító elemzésekkel. Cél, hogy a sofőr megtapasztalja, képes hatékonyabban és tudatosabban vezetni.
Értékelés
(Monitoring)
Automatizált, objektív pontozórendszer követi nyomon a sofőr teljesítményét. Az ügyfél akár egy fuvar szintjén is részletes adatokat kap.
Már a tréningnapon is akár 30–40%-os fejlődés tapasztalható.
Tartós eredmény
A rendszer folyamatos használatával átlagosan
5–9% üzemanyag-megtakarítás,
38%-os vezetési teljesítményjavulás,
63%-os kopóalkatrész-használat csökkenés
érhető el.
Pontozórendszer
A Colibri folyamatos pontozó algoritmusa objektíven, kontextusfüggően értékeli a vezetési eseményeket. Az adatokból összeálló EcoScore egyetlen, áttekinthető számértékben mutatja meg a vezető teljesítményét és fejlődési ívét.
Az értékelések a Secret Control által fejlesztett WEBBASE(Webflotta) platformon követhetők és excel táblázatként exportálhatók is.
Ettől függ a megtérülés ideje
AColibriEcoScore System bevezetése már rövid távon is komoly pénzügyi előnyt jelenthet, de a megtérülés ideje a flottamérettől és a szállított tömegtől is függ.
Egy 50 kamionos flotta, amely fixen 40 tonnát szállít, jóval gyorsabb és nagyobb megtakarítást érhet el, mint egy 10 járműves vállalkozás, amely 10 tonnát visz.
Az irányszámok alapján 5–9%-os üzemanyag-megtakarítás már szemmel látható hatással bír minden vállalkozás életében.
A konkrét eredmények azonban cégenként változhatnak, ezért a várható megtakarítás mindig egyedi számítást igényel.
A tudatos vezetés révén nemcsak az üzemanyagköltség csökken, hanem összességében mérséklődnek a szervizköltségek is.
A járművek ritkábban igényelnek karbantartást, hosszabb ideig maradnak üzembiztosak, ami kevesebb állásidőt és kiszámíthatóbb szerviztervezést eredményez.
A Colibri objektív, valós adatokon alapuló értékelést biztosít.
Az algoritmus figyelembe veszi az adott helyzetet – ugyanaz a manőver eltérő szituációban eltérő pontszámot érhet. Ez lehetővé teszi egy igazságos, átlátható objektív prémiumrendszer bevezetését.
A teljesítményalapú jutalmazás nemcsak növeli a motivációt, hanem csökkenti a fluktuációt is. Érdemes a megtakarítás egy részét visszaforgatni jutalmazásra, ami tovább növeli a sofőrök elköteleződését.
AColibri bármilyen járműmárkával kompatibilis, így a vegyes összetételű flottákat is egyetlen rendszeren keresztül lehet kezelni.
Nincs szükség többféle gyári telematika rendszerre,
az adatok nem Excel-táblákban szóródnak szét.
A rendszer sofőr-alapú: egy sofőr – egy profil. Minden útja és teljesítménye egyben értékelhető, még ha többféle járművet is vezet. Ez egységes és igazságos alapot teremt az értékelésre és jutalmazásra is.
A Colibri hozzájárul a fenntarthatósági célokhoz: zöldebb, felelősebb működést tesz lehetővé.
Kevesebb üzemanyag, kevesebb szervíz, kevesebb emisszió.
A Colibri nemcsak üzleti, hanem környezeti szempontból is hasznos. Minden kilométerrel csökken a flotta ökológiai lábnyoma. Így akár a zöld vállalkozási célokat, CSR-stratégiát is támogatja.
A tudatos vezetés révén nem csak az üzemanyagköltség csökken, hanem összességében mérséklődnek a szervizköltségek is. A járművek ritkábban igényelnek karbantartást, hosszabb ideig maradnak üzembiztosak, ami kevesebb állásidőt és kiszámíthatóbb szerviztervezést eredményez.
– Igen. Az autópályán is előrelátóan kell vezetni, aminek köszönhetően csökken a fogyasztás a felesleges fékezések, gyorsítások megszűntetésével
– Legnagyobb eredményeket főútvonalon lehet elérni, illetve városi és elővárosi szakaszokon, de autópályán is jelentős megtakarítást érhetünk el vele
– Igen. A gépjármű fogyasztása többek között függ a motor teljesítményétől, a sebességváltó hangolásától, illetve a sofőr vezetési készségeitől, így mindig van lehetőség tovább faragni a fogyasztásból.
– Nem. Eddig minden esetben sikeres eredmény született
A Colibri egy sofőrbarát rendszer. Ezért nem egy megfigyelő eszközként, hanem fejlesztési lehetőségként, tekintenek rá a sofőrök. A pozítiv fogadtatás oka, hogy az adatgyűjtés célja nem a büntetés, hanem az előrelépés támogatása. A tréning során a sofőrök partnerként vesznek részt a folyamatban, ami elfogadást és nyitottságot eredményez. Az a tapasztalat, hogy ha így kommunikáljuk a programot, a sofőrök nem csak elfogadják, de támogatják is, mert érzik, hogy róluk – és értük – szól.
A Colibri objektív, valós adatokon alapuló értékelést biztosít. Az algoritmus figyelembe veszi az adott helyzetet – ugyanaz a manőver eltérő szituációban eltérő pontszámot érhet. Ez lehetővé teszi egy igazságos, átlátható objektív prémiumrendszer bevezetését. A teljesítményalapú jutalmazás nemcsak növeli a motivációt, hanem csökkenti a fluktuációt is. Érdemes a megtakarítás egy részét visszaforgatni jutalmazásra, ami tovább növeli a sofőrök elköteleződését.
A Colibri EcoScore System nem csupán adatokat és fejlesztést kínál, hanem valódi elismerést is nyújt a kiemelkedő teljesítményért. Sofőrök akkor részesülnek elismerésben, ha kiemelkedő EcoScore pontszámot érnek el, vagy hosszú távon megtartják kiváló teljesítményüket. Ezeket az eredményeket a rendszer automatikusan és objektíven értékeli, így az oklevél kiállítása minden esetben megalapozott.
A Colibri tréning kb. 3,5 órás gyakorlati képzés, amely 3×50 perces szakaszból áll, egy kb. 35–40 km-es útvonalon. A tréner valós időben elemzi a CAN-hálózatról érkező adatokat, grafikonok segítségével ad visszajelzést. A képzés során legalább félig terhelt járművekkel, valódi forgalmi körülmények között zajlik az oktatás. A tréning motiváló, partneri légkörben zajlik. A cél, hogy a sofőr megtapasztalja a fejlődést, és akár túl is szárnyalja a tréner teljesítményét.
– 50 jármű felett, mivel a belső tréner alkalmazása nagyobb rugalmasságot biztosít a vállalkozások számára
– A Colibri Ecoscore System pontozórendszere folyamatos, on-line értékelést küld a sofőr teljesítményéről
– A pontozórendszer/sofőrprofil segítségével könnyedén megállapítható, hogy mely területre kell több figyelmet fordítani – Esetlegesen újabb tréningre lehet szükség
– Ez így van, viszont a gépjárművezetőknek sok esetben felül kellene bírálnia az automata váltó programját az ideális üzemeltetési költségek eléréséhez
– „Eseményeket”: fékhasználatot, gázpedál használatot, gyorsítást, lassítást stb.
– Igen
– Az üzemanyagfogyasztás a vezetési stílus hozadéka
– Az eltérő relációkban, domborzati viszonyok között különböző súlyt szállító járművezetők készségeinek összehasonlítására – a flotta járművezetőinek igazságos összehasonlítására (domborzat-, forgalom- és súlyfüggetlen) – a tréningen részt vett járművezetők által elsajátított készségek fenntarthatóságának biztosítására – motivációs- / bónuszrendszer bevezetésére, illetve annak igazságossá tételére – házi versenyek meghirdetésére
– A tempomat felkapcsolása egy „eseménynek” minősül, ezért a hosszantartó tempomat használatért nem jár magasabb pontszám a gépjárművezetőnek